Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.02.2010 16:16 - Писна ми
Автор: valq05 Категория: Забавление   
Прочетен: 2027 Коментари: 12 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Ако ще да разлая кучетата, ако ще да ме сочат с пръст...Алегорично разбира се, другото и да го правят, то е зад гърба ми..."пука ми"-както би казала дъщеря ми. А на мен ми писна ми от тоя английски.!!!Родила съм се българка, живея в България, познавам добре родния си език-та даже и диалектите и жаргоните....но ( Тън-Тън) в повечето случаи се чувствам пълен идиот, неграмотен, невеж и дебил, защото не мога да разчета...видите ли една проста английска думица...или не мога да си разбера компютъра какво ме пита, или си правя профил някъде ,но за ен -ти път пиша данни, качвам снимки, а той ме изплюва и пак наново и наново..дойде ми до гуша.
Това не е всичко.Чувам тази непозната реч навсякъде около себе,чета надписи, реклами, табелки.Но върхът на сладоледа беше и собствената ми защитна реч днес. Убеждавайки едни малки човечета( прилищи на емотикони-но двойно анимирани), в богатството и красотата на бългаската реч-АЗ направих сравнение с английския език. Та, нямаше ли някой друг език за пример да дам....нямаше. Малките учат почти само английски. Трябваше да им обясня , че нашите фразеологизми са всъщност подобните им от английския идиоми( не , че нямаме и ние такива, но не ги учим), че да ме разберат.Както и миналата седмица и по-миналата, и по-миналта. И днес ми казват...."сегашно просто"-сещате се от къде дойде това наименование. Е, "изкрейзих" напълно. Казвам:"няма такова време в бългаския език". Макар че в България сегашното винаги е просто и продължително едновременно.
Не мога да се пречупя, няма да го направя, защото (тън-тън) аз все още мисля, мечтая и сънувам на български.
Защото  по  ме "кефи" да кажа...защо не си гледаш работата ,отколкото "fuck you"и защото познавайки изторията на езика ни, познавайки неговата святост, древност и значимост-възможности на словоред, ритмика,изразни средства, граматика ако щете, се потрисам дълбоко от чуждопоклонничеството, дупедавците, постмодерния начин на изразяване бъкащ от чуждици.
П.П. тън-тън замества натурални нецензурирани изрази, които си ги казвам обикновено на ум. Уверявам ви чисто бълраски.
 




Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mamas - Много добро!
09.02.2010 16:35
Поздрави!
цитирай
2. анонимен - Подкрепям те напълно. Когато си в ...
09.02.2010 16:36
Подкрепям те напълно.
Когато си в България ще говориш български. Имаме си прекрасна азбука, езикът ни е един от най -старите.
Мразя когато англичани, дошли да живеят в България ме питат "Ду ис пик инглиш" и въпреки че го знам горе -долу, твърдо отговарям НЕ. Като си дошъл в България ще научиш българският, аз като отида в Англия да не би някой да ми говори на български.
цитирай
3. valq05 - Подкрепям те напълно. Когато си в ...
09.02.2010 16:49
darling написа:
Подкрепям те напълно.
Когато си в България ще говириш български. Имаме си и прекрасна азбука, езикът ни е един от най старите.
Мразя когато англичани, дошли да живеят в България ме питат "Ду ис пик инглиш" и въпреки че го знам горе долу, твърдо отговарям НЕ. Като си дошъл в България ще научиш българският, аз като отида в Англия да не би някой да ми говори на български.

ох, добре, че и други мислят като мен...благодаря
цитирай
4. valq05 - Поздрави! сега вече се усмихвам. ...
09.02.2010 16:49
mamas написа:
Поздрави!

сега вече се усмихвам...иначе писах намръщена:))
цитирай
5. mirandolina - Език свещен на моите деди !
09.02.2010 17:02
...Език прекрасен - кой те не руга...:)))
Българи сме преди всичкооо, БЪЛГАРИ !
цитирай
6. valq05 - . . . Език прекрасен - кой те не руга. . ...
09.02.2010 17:18
mirandolina написа:
...Език прекрасен - кой те не руга...:)))
Българи сме преди всичкооо, БЪЛГАРИ !

да продължи ми мисълта...и Родна реч, омайна, сладка....
цитирай
7. valq05 - И за румънците да се отнася! Задъ...
09.02.2010 17:19
russaliq написа:
И за румънците да се отнася! Задължително!!!
Понеже съм им "близка съседка" и всеки ден се срещам с тях, ами, писна ми! Айде стига са ми говорили на мамалигарски и да очакват отговор и разбиране!
точно така и няма да чуеш...за разлика от нас, те не си предлагта задните части безплатно...
Дразня се и от това, че в почти всички русенски заведения менютата са и на румънски...?! Да не казвам за поздравите от микрофоните, отправени им на български. А ония се "кефят" и даже тропкат нещо като ръченица.

п.п. Никъде в Румъния не чувам българска реч, освен от многото българи там.

цитирай
8. andi2 - не се коси скоро БГ ще е официален ...
09.02.2010 22:46
не се коси
скоро БГ ще е официален за ЕС :)))
и тогава всичко ще ние на кирилица
Е може и да не стане ----------->>>>>>>>ама знае ли се ?????????
Не се знае
:))
цитирай
9. valq05 - не се коси скоро БГ ще е официален ...
10.02.2010 11:06
andi2 написа:
не се коси
скоро БГ ще е официален за ЕС :)))
и тогава всичко ще ние на кирилица
Е може и да не стане ----------->>>>>>>>ама знае ли се ?????????
Не се знае
:))

не се ядосвам, направо изпадам в бяс-дали ще стане официален език първо в БГ?:))
цитирай
10. анонимен - И на мен, защото ...
16.02.2010 16:45
Езикът, който учехме като хлапета,
днес опорочен от "млади интелекти",
използват безогледно и то не само в нета
всякакви измислени "герои" и субекти.
цитирай
11. valq05 - Език прекрасен на дедите ни, опо...
17.02.2010 23:07
andreshko написа:
Език прекрасен на дедите ни,
опорочен от "млади интелекти",
използват днес не само в нета
"герои" и всякакви субекти.

за обектите е много точно...те дори не са субекти....
цитирай
12. roy - Поздрави за теби всички истински ...
20.02.2010 10:42
Поздрави за теби всички истински българи!Радвам се че има живи патриоти и родолюбци.Понастоящем стана някак модерно да плюеш по българското и да се кланяш на чуждото.Срам и унижение си причиняваме сами като се държим по този начин.Аз също разбирам руски и владея английски ,както и сръбски.Но когато някоя нахална рускиня ме запита на руски да я упътя ,аз я упътвам на български.Тя гърчи рамене неразбиращо на което отговарям безразлично довиждане.Същото е исъс сърбите.За англичаните е по сложно езикът им е наложен и от техниката която ни заобикаля.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: valq05
Категория: Забавление
Прочетен: 241780
Постинги: 98
Коментари: 475
Гласове: 1700
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930